söndag 26 september 2010

VAD HÄNDE I VALLOKALEN MUSIKSALEN NORRA DISTRIKTET I MÖNSTERÅS


OBS! VIDEOKLIPP LÄNGST NER I ARTIKELN!

DEMOKRATINS DÖDGRÄVARE
Läser tisdag den 21/9/2010 i den förbannade satans sosseblaskan "NYHETERNA" att det varit "UPPRÖRT I VALLOKALEN".
I artikeln uppger ordföranden för norra valdistriktet SOCIALDEMOKRATEN WAILETH ELMERSSON, att en väljare skapade en mycket otrevlig stämning genom att uppträda "HOTFULLT", "KONSTIGT", "PÅTRÄNGANDE", VRÄKTE UR SIG RASISTISKA ÅSIKTER". Vidare:hör och häpna över SOSSESTASI:s egna i efterhand påkomna regler, det att väljaren inte skulle ha rätt att fotografera på offentlig plats. Väljaren frågade valförrättarna inne i vallokalen om det gick bra att fotografera detta utan att få något nekande svar på sin förfrågan, ändå skrivs det i "NYHETERNA" så här "HAN GICK RUNT OCH FOTOGRAFERADE BÅDE UTANFÖR OCH INNE I LOKALERNA. TILL EX-EMPEL PÅ RÖSTSEDLAR BAKOM SKÄRMARNA OCH PÅ RÖSTMOTTAGARNA.". Waileth Elmersson, kanselichefen Birgitha Lindgren och Journalisten på "NYHETERNA" är samfällt ute efter att få läsarna av den satans sosseblaskan att tro att väljaren gör något olagligt vid sitt fotograferande när han i själva verket beter och uppför sig helt lagligt.
WAILETH ELMERSSON påstår också att mannen ifråga lämnade vallokalen "FÖRST NÄR POLISEN KOM TILL PLATSEN" vilket är ett helt felaktigt påstående av SOCIALDEMOKRATEN WAILETH ELMERSSON.

LÖGNERNAS TIDNING SOSSEBLASKAN "NYHETRNA"
Nå, stämmer det i sosseblaskan "NYHTERNA" beskrivna scenariot med vad som egentligen hände - nej! Hur kan jag då veta vad som hände där i vallokalen, jo, jag var där och är den väljare som lögnaktigt blivit anklagad av sossen Waileth Elmersson för att ha uppträtt så som finns beskrivet i FET stil i stycket här ovan. Jag kan med bild och videoklipp bevisa att den av Waileth Elmersson och journalisten på NYHETERNA beskrivna situvationen är extremt kraftigt överdriven.

SOCIALDEMOKRATISK VALFUNKTIONÄR VÄCKER OLUST
Vad hände valdagen den 19/9/2010 vid 15:00 tiden i vallokalen musikrummet norra distriktet Parkskolan Mönsterås Kommun.
Min version: efter att fotopromenerat fram till entrén där jag tar bilder på några anslag visandes åt vilket håll man ska gå när men kommit innanför entrédörrarna så stiger jag in i foajén och möts där av en vallokalsfunktionär som har som uppgift att dela ut de tre kuvert som man ska lägga valsedlarna i. Jag känner igen vallokalsfunktionären från en bild i en tidningsartikel i "NYHETERNA" Mönsteråssidan från den 17/9/2010, där personen är intervjuad av "NYHETERNAS" s.k. journalist Åsa Cederbom. Den intervjuade personen är aktiv SOCIALDEMOKRATISK politiker här i Mönsterås och fanns med som nr:6 på sossarnas valsedel till kommunfullmäktige.
I artikeln framförs valfunktionärens åsikter om s.k. främlingsfientliga partier där hon uttrycker stark oro över att dylika politiska partier "TILLÅTS ATT TA PLATS". Alltså, hon vill inte att dessa partier som av svenska medborgare i demokratiska val nu har röstats fram ska få delta i det politiska beslutsfattandet och maktutövandet i svenska kommuner, landsting och i den svenska riksdagen - hon vill helt enkelt förbjuda dessa partier och därmed också begränsa oss svenskars möjligheter att i fria val rösta på partier som den av mig påträffade valfunktionär tycker illa om.
Vid denna kontakt med valfunktionären passar jag på att framföra mina åsikter om det som framkommit i artikeln. Vad som sades av mig till valfunktionären vill jag av utredningstekniska själ inte presentera här då jag blivit polisanmäld av valfunktionären för att "vräkt ur mig rasistiska åsikter".

FOTOGRAFERANDET AV VALFÖRRÄTTARNA
Efter att jag avslutat samtalet med valfunktionären går jag fram till bordet med valsedlarna, fotograferar valsedlarna för att senare kunna kontrollera att de partiers valsedlar som är möjliga att rösta på i Mönsterås Kommun, till Kalmar Läns landsting och till den svenska riksdagen finns tillgängliga för väljarna.

Jag går in i vallokalen hållandes kameran i ena näven, har tänkt fotografera valförrättarna. Jag frågar om det går för sig att fota, jag får en fråga tillbaka "vad ska du använda bilderna till" jag svarar att jag kanske kommer att visa dem på min blogg. Ingen av de fyra valförrättare som fanns i musiksalen nekar mig att ta bilder på dem.
Jag går till ett av de tre valbås som finns, lägger i mina valsedlar i kuverten och fotograferar dem tillsammans med mitt röstkort.
Därefter filmar jag en kort videosnutt(några sek)när valförrättarna utför en valkuvertprocedur, därefter går jag fram mot valförrättarna samtidigt som jag frågar om jag ska visa upp någon ID-legitimation, jag får svaret, att det inte behövs då jag är känd av de två personer som sköter själva valförfarandet.

BERÄTTELSEN OM ID-BATALJEN MED "HUSAR" CRAFT
Innan jag lämnar fram kuverten så berättar jag för valförrättarna om en inträffad episod vid ett tidigare val till riksdag osv som utspelat sig i just den här lokalen "musiksalen", med "Husar Craft" och jag i huvudrollerna - valförrättarna skrattar gott åt min berättelse - alltså, en munter stämning i vallokalen och hos valförrättarna.
När jag så har överlämnat valsedelkuverten så filmar jag själva valförfarandet, iläggandet av kuverten och noterandet i valmansloggboken, detta utan att de två valförrättarna uttrycker den mista protest mot detta, de är muntra och skrattar (se video klipp).
Efter att valproceduren är avslutad går jag ut ur vallokalen, allt är lugnt, frid och fröjd råder.

VALFÖRRÄTTARENS FÖRSÖK ATT INSKRÄNKA MINA FRI OCH RÄTTIGHETER MED HJÄLP AV POLIS
När jag går mot entrédörrarna på min väg ut från vallokalen möter jag en polis som passerar i riktning mot vallokalen(musikrummet), ytterligare en polis finns på plats som har placerat sig utanför de inre entrédörrarna, jag fotograferar denne polis. Jag hör hur den valförrättare som jag tidigare mötte vid entrédörrarna högt och upprört uppmanar den polis jag nyligen passerat att beslagta min kamera och därefter radera de bilder jag tagit.
Jag vänder mig om, tar en bild på polisen och valförrättaren, går därefter fram till polisen och valförrättaren och inleder ett lugnt och sansat samtal om vad som inträffat tidigare, samt om, att det på offentlig plats i Sverige inte råder något fotoförbud, polisen instämmer i mitt anförande om min rätt att fotografera fritt i vallokalen "musikrummet" och angränsande utrymmen på Parkskolan i Mönsterås Kommun den 19/9/2010. I polismannens närvaro ställer jag en fråga till valförrättaren, hon ger mig ett tillfredsställande svar, därefter ger jag valförrättaren en uppmaning om att läsa en bok.
Efter samtalet med polisen och valförrättaren går jag ner till lokalen där södra valkretsen huserar för att där fotografera valsedlarna av samma anledning som uppe vid norra valdistriktets vallokal, det kommer fram en blond kvinna som undrar vad jag gör, jag upplyser henne om att jag fotograferar valsedlarna, samtidigt undrar jag om hon vill vara med på bild, jag får ett nekande svar, vilket jag accepterar.
Därefter lämnar jag vallokalen utan att jag på något vis uppfattar att det är stökigt eller en otrevlig stämning.

SYFTET MED LÖGNERNA OCH FÖRTALET
Uppgifterna som Waileth Elmersson har lämnat till "NYHETERNA" och som där presenterats i en artikel den 21/9/2010 är grovt ljug och förtal - vilket syfte sossen Wailerth Elmersson har med dessa falska påståenden är helt givet - en polis här i Mönsterås har tidigare upplyst mig om att SOCIALDEMOKRATERNA är ute efter att på något sätt sätta dit mig, skit samma om det är på falska eller sanna uppgifter.

Inga kommentarer: