torsdag 13 januari 2011

VEM KÖRDE SOSSEPOLITIKERNS VINRÖDA VOLVO S80

I Söndags eftermiddag den 9-1-2011 vid tiden runt kl 17:00 var det ytterst nära att jag återigen blev överkörd av en på ett idiotiskt maner framförd bil, brottsplats: övergångsstället vid ALGOTS Supermarket i Mönsterås. Vid tiden för min tänkta passage av Torggatan från ALGOTS-sidan till SOTAR-sidan via övergångsstället var det en hel del trafik och snorhalt. Väntade därför med överfart tills att den tillfälliga bilanhopningen klingat ut. De två sista bilarna kom körandes på Torggatan nerifrån Parkskolan med östlig färdriktning, mot Storgatan. Förarna av de båda bilarna visade i god tid med påslagna högerblinkers att de hade för avsikt att svänga in på parkeringen vid ALGOTS, föraren av den första bilen fullföljde sin manöver.

Föraren av den andra bilen, en vinröd VOLVO S 80 med påslagen högerblinkers var också på väg in på parkeringen när han helt oväntat, snabbt och plötsligt beslutar sig för att omdirigera sin tidigare tänkta färd in på parkeringsplatsen, detta genom att utan att stanna upp sitt fordon hastigt styra ut det igen på Torggatan, passera övergångsstället(där jag befinner mig)för att parkera sin bil straxt efter nämnda övergångsställe. Min egen position är som sagt den att jag precis har tagit mitt första steg ut på övergångsstället när föraren kommer på andra tankar - ja, vad kan det vara för tankar?
Närmare beskrivning av situationen: VOLVO S 80:n hade av sin förare tagits så långt i sin manöver in mot parkeringsplatsen att bilens högra framhjul var uppe på trottoaren och med fronten pekande snett in mot parkeringen. Min egen position var att jag i just det ögonblicket(här ovan beskrivet) tog mitt första steg ut på övergångsstället.
Precis när jag satt ner min hö eller vä-fot ser jag i ögonvrån att den vinröda VOLVO S 80:n har ändrat körriktning och är på väg att köra över mig, med blixtens hastighet kastar jag mig tillbaka upp på trottoaren.

Jag blir givetvis störtförbannad och konfronterar omedelbart föraren när denne stigit ut ur bilen, föraren verkar inte bry sig det minsta, som att han inte var det minsta medveten om att han då alldeles nyss varit på väg att köra över en person.
Jag frågar om han inte såg mig där på övergångsstället - föraren svarar:"jodå, jag såg att du hade tagit ett steg ut på övergångsstället men jag körde ju inte så fort, kanske att jag höll 4-5 km/tim och av det kan det ju inte bli så stora skador, om jag hade kört på dig.
Jag frågar:men varför stannade du inte!
Föraren svarar inte på min fråga, han ger mig istället en blick som talar mer än ord, därefter går han in på ALGOTS för att handla.
Jag skickar med föraren av den vinröda VOLVO S 80:n några väl valda hätska ord. Föraren, det satans aset, skulle givetvis haft däng på plats.

Jag går hemåt i sällskap med en bekant som också varit inne på Algots och handlat, jag berättar vad som hänt, vi är överens om att det i Mönsterås finns alltför många billister som är synnerligen olämpliga att framföra ett motorfordon på allmän väg.

När jag kommit hem och plockat upp varorna bestämmer jag mig för att återigen gå ner till ALGOTS för att ännu en gång konfrontera föraren av den vinröda VOLVO S 80:n.
Föraren kommer ut från ALGOTS och ser aningen förvånad ut då han finner mig väntandes på honom och direkt konfronterande honom. Jag ställer samma frågor som 10 min innan och får samma svar tillbaka. Helt klart är att föraren av den vinröda VOLVO S 80:n anser att hans fordonsframförande vid ovan omskrivna tillfälle är helt i sin ordning.
Jag har givetvis kollat upp vem som står som ägare till den vinröda VOLVO S 80:n via Transportstyrelsens SMS-tjänst, vidare har jag GOOGLAT på bilägraens namn och funnit att ägaren till ovan beskrivna VOLVO S 80 tillhör en 40-årig man som är politisk aktiv som SOCIALDEMOKRATISK KOMMUNPOLITIKER, boendes här i Mönsteås. Socialdemokraten som äger den vinröda VOLVO S 80:n har under förra mandatperioden 2006 - 2010 varit ersättare i KOMMUNFULLMÄKTIGE samt att han fanns med på valbar plats till kommunfullmäktige i det senaste valet september 2010.
Vem som framförde den vinröda VOLVO S 80:n i söndags seneftermiddag den 9-1-2011 står utanför min vetskap, kan inte påminna mig att jag någonsin har träffat den person som står som ägare till nämnda fordon och inte heller den person som i Söndags framförde SOSSENS Volvo S 80 varför det är omöjligt i dagsläget att anklaga ägaren av fordonet för det inträffade. Dock är väl sannolikheten övervägande stor att det trots allt är ägaren som framförde fordonet ifråga.

11 kommentarer:

claes sa...

Synd att du inte hade kameran med dig. Kan ju vara bra att veta när man ska akta sig lite extra när man ska passera en gata. För en bild på en bil kan väl inte strida mot PUL?

Bert sa...

Jag brukar alltid ha en liten kompaktkamera med mig vart jag än går, tyvärr hade jag denna dag tagit ur den ur jackan för att byta batterier men glömt att lägga tillbaka den.
Möjligen skulle en bild på bilen med synligt regnr kunna vara i strid mot PUL då det är lätt att ta reda på ägarens namn, adress och Tfnnr.
Nu tror jag inte att du behöver vara orolig för att denne bilist alltid kör på detta sätt. Är tämligen säker över att bilistens beteende i Söndags direkt har sin grund i min politiska framtoning här på min Blogg, tidigare insändare i Östran och Barren, diskussioner jag haft med SOSSAR IRL samt det i storljugarblaskan "Östran" omskrivna valdagsintermessot. Värt att omnämna i detta sammanhanget är Mönsteråsbloggen:s skribent och EXPO:s ombudsman i Mönsterås Jonny Nilsson:s offentliga uttalande på sin blogg där han självsvåldigt dömer/hänger ut mig som extremhögeranhängare.
Du vet, sossejävlar och fanatiska religiösa personer kan ta sig till vad som helst mot sådana som mig då de vet att det inte är förenat med någon som helst risk för dem att deras politiskt tillsatta PK- Åklagare vid landets Tingsrätter å Hovrätter skulle beivra ett dylikt brott, ja, inte ens om påkörningen skulle resulterat i dödlig utgång.
Sådana är de sossekräken och än värre blir de om de dessutom bekänner sig till någon sketen gudsreligion!

Jonny sa...

Vad är Expo? Att jag förknippar dig med extremhögern är väl inte så konstigt med tanke på vad du skriver. Därtill är förstås steget oerhört långt till att uppmuntra människor att utsätta dig för påkörningar eller vad det nu vara må, något som jag förstås aldrig skulle göra. Nog för att du kan vara plump och fräck ibland Bert. Det kan jag ta. Men du behöver ju inte fara med uppenbar lögn. Dessutom har jag inte skrivit ett ont ord om dig efter vår kontrovers förra året. Du verkar dock genom dina skriverier om mig ha ett intresse av att älta det som då hände. Obegripligt. Om du vill strida så gör det schysst.

Anonym sa...

Bert Stjärt din lilla rättshaverist, sug i dig några stesolid nu och lägg dig för en evig sömn...
Sossarna är bäst, ingen protest!

Bert sa...

JONNY NILSSON doktorand i Historia, akademiker, samt Mönsteråsbolggen:s skenhelige å fanatiskt religiöse multikultikramande skribent, frågar, "Vad är Expo?
JONNY NILSSON, kan och vet mycket väl svaret på sin ställda fråga, vilket är lätt att bevisa.

JONNY NILSSON, den självpåstått ovetande men ändå lätt bevisat vetande och ljugande LÄNKAR TILL "Expo" i en av sina artiklar på "Mönsteråsbloggen", artikeln införd TISDAGEN DEN 14 SEPTEMBER, under rubriken, "SVENSKARNAS PARTI - ETT RENODLAT RASISTISKT NAZISTPARTI.

Nå, JONNY NILSSON, hur känns det att bli avslöjad som lögnare.
Ett troligt svar från den extremreligiöse JN blir säkert att han drabbats av temporär "senil demens" just i den stund han skrev sin kommentar. Det kan ju också vara så att han JN som har många muslimska vänner har kulturberikat sig negativt genom att praktisera den islamska lögnen "TAQQUYA".

JONNY NILSSON skriver i sin kommentar att han finner det "Obegripligt" att jag i min artikel tar upp hans enligt han själv rättfärdiga utpekande av mig som högerextrem och att jag satt det utpekandet i samband med påkörningsinsidenten i Söndags.
JONNY NILSSON med sin blogg "Mönsteråsbloggen" har ju bevisligen ett stort antal läsare vilket ger JN stora möjligheter att påverka/trigga de lokala vänsterextremistiska AFA-individerna till att utföra ett attentat exv under täckmantel av en trafikolycka mellan fotgängare och motorfordon.

JONNY NILSSON ber mig att strida SCHYSST, citat,"Om du vill strida så gör det schysst.
Att som JONNY NILSSON be mig vara schysst i striden när han själv beter sig som den värste flåbuse tyder på ett ytterst fegt sinnelag.
Nej, JONNY NILSSON ska inte besparas de pungsparkar och knivhugg han själv utdelar, han ska få tillbaka med råge.

Anonym sa...

Hej Bert du som tar så fina bider har du inget på dig själv, som Jonny har så att man har ett ansikte bakom dina texter.

Jonny sa...

Ja, ja Bert. Jag har säkert länkat till Expo vid ett tillfälle och glömt bort det. Det säger väl allt. Du är snabb att ropa ut lögnare, när det som i det här fallet handlade om glömska.

Nej, Bert, jag har inget intresse av att strida och hade lagt vår kontrovers bakom mig för länge sedan. Hade inte en aning om att du ville driva det vidare och föra in det i någon ny konspirationsteori riktad mot dig. Är helt övertygad om att ingen tänker vare sig slå dig eller köra på dig för att du och jag hade en ordstrid. Vänsterextremister är mig lika främmande som högerextremister. Ta min hand nu Bert. Hur oense vi än är så finns det ingen anledning att bråka 6 månader efter en kontrovers.

Anonym sa...

Vem åker skidor i genomskinlig kroppstrumpa på eljus spåret.
Man har ju sina funderingar...

Bert sa...

Svar till Anonym:hahaha, ja, det är väl någon blottare/blotterska som inte vill frysa stor eller lillpicken av sig!
Ett tips, skjutet från höften - ställ dig i norra delen av gamla kyrkogården och spana i kvadranten Nord till Väst.

Anonym sa...

Vem är du Bert?
Jag kan erkänna att jag har svårt för att inte lusläsa det du skriver det ena värre än det andra.
Att du sätter käppar i hjulen för myndigheter tycker jag personligen bara är roligt.
Här kommer det ju ytterligare en Anonym avsändare som du ofta bruka klanka ner på, och jag erkänner att jag inte vill eller törs om du så vill skriva ut mitt namn här.
Men vem är egentligen du?
Bert ja det säger inte mig något alls. Så kan jag skriva under med Johan, Nils osv och slippa undan att vara Anonym.

Bert sa...

Anonym sa, citat:"Vem är du Bert".
Ja, vem är jag, om du läser i "min profil" längst ut till höger i bloggkanten så får du min blid av vem jag är.
Ytterligare Anonym citat:"Bert ja det säger inte mig något alls".
Svar: inte heller vetskapen om mitt efternamn skulle ge dig någon som helst sanningsenlig bild av min person.

Nu har du säkert förstått att "min" bild av mig själv kraftigt avviker från vad svenska statens tjänstehjon, kommunala diton tillika de flesta av M-ås krämardjävlar/företagare samt vad åtskilliga ur Mönsterås Kommuns skitpratarallmoge anser vara den PK-rätta bilden av min person.

Det är nu så att SÄPO, sossestasi, borgarstasi och religionsstasi länge(i årtionden)i det halvt fördolda, i den smutsgrå zon där ingen lag och rätt gäller bedrivit en ytterst ful och skämmig smutskastningskampanj mot min person, jag anklagas för att ha begått ytterst grova brott. De mest tongivande brölfittorna finns inom följande makthavarsfärer: sosse/borgarmedia, rättsväsende, fähundspolitikerpaket samt till dem det sedvanliga patrasket av villiga illvilliga budskapare.