måndag 20 februari 2023

MINNE 3 -- BLIR VARNAD - POLISER PÅ GOLFBANAN - OGK SKORPAN

Minne 3. Jag befinner mig på OGK:s golfbana(Skorpan) och där på anläggningens "puttinggreen" - en mansperson kommer upp på puttinggreen och framför följande, citat: "Hej! idag är det inte lämpligt att du spelar här på Skorpan"! 

- Jag svarar frågande: ungefärligt citat: "av vad anledning då - märkligt, jag kollade OGK:s hemsida innan jag for hit och där fanns det inte någon info om att bannan skulle vara avstängd". Mannen fortsätter, citat: " jo, det är så att OSKARSHAMNASPOLISEN spelar en tävling här idag"!  

- "Jaha, du menar att det skulle innebära en "RISK" av något slag(förmodligen våld) för mig att vistas på banan idag"? Fortsätter, ungefärligt citat: Nog för att jag vet att både Mönsteråspolisen, O-hamns och Kalmar dito är starkt irriterade på mig men jag kan inte se att det finns en enda välgrundad anledning till den attityden. Mannen tittar lite undrande på mig under tystnad, han vänder på klackarna och återvänder till utslagsplatserna vid rangen, ser att han tittar bort mot mig, han ruskar lite lätt på huvudet.

Jag funderar några minuter över om jag ska följa den här mannens uppmaning, den att inte spela Skorpan denna dag. Eftersom jag redan har betalat greenfeen samt att det tar emot att ge med sig för hot så beslutar jag att ändå gå ut på banan och spela de 18 hålen. Ok, jag är extra uppmärksam under rundan men den kan genomföras utan att några otrevligheter blir följden av mitt beslut.

Det kändes allt lite kymigt att bli varnad av en person som har mycket god insyn och vetskap om vilka personer ute i samhället som poliserna i k-länet har ett särskilt ont öga till och att de enligt mannen ifråga också ev kan tänkas åtgärda dessa existenser utanför tjänsten när tillfälle ges, exv på en golfbana. 

Det är utan tvekan så att jag vid detta tillfälle känner igen mig i de realeupplevelser jag haft vid mina kontakter med polisen och som styrker det mannen framförde. Så han har rätt, det har funnits och finns en tydligt uppvisad aggression mot min person och det inte bara från polisen. Se/läs artikeln innan denna, "MINNE 2", jag berättar där om direkta mordhot framförda från privatpersoner som är medlemmar i Mönsterås GK!

Personinfo: Mannen som figurerar i texten här ovan är inte helt obekant för mig. Jag vet att han arbetar på polisstationen i Oskarshamn och har gjort så länge, han är en sk civilanställd - vad han sysslar med där har jag ingen insyn i!

Den här märkliga händelsen/minnet framfört här ovan utspelar sig i september ev tidigt oktober något av åren 2008, 2009. Vid detta tillfälle, berättat om här ovan, är jag medlem i Saxnäs GK på Öland - åren 2007 - 2010. Åren som medlem i Saxnäs GK var i stort sett problemfria, detta mycket beroende på att många av medlemmarna där var sommaröläningar och vana vid att de kunde få spela med för dem helt okända golfare innebärande bla stor variation på socioekonomisk status, liksom spelstatus. 

Annat var det i Mönsterås GK, en riktigt genuin småborgerlig skitklubb! Fy fan!


Inga kommentarer: