torsdag 12 juli 2012

Angående kommande artikel gällande utfört våldsbrott på golfbana.

Under våren 2012 har jag här på min blogg annonserat om en kommande artikel gällande golfbanor och därtill hörande golfklubbar som den ultimata våldsbrottsplatsen för de medlemmar/spelare som anser sig vara i behov av att utan risk för bestraffning kunna utöva kriminellt fysiskt våld mot annan enskild medlem/spelare.

I den artikeln kommer jag också att ingående beskriva hur en av 100% GODTYCKE drabbad golfklubbsstyrelse helt frångår/bortser ifrån de av Svenska Riksidrottsförbundet fastslagna gällande stadgar, kapitel och paragrafer(gäller svenska golfklubbar anslutna till Svenska golfförbundet vilket sorterar under det Svenska Riksidrottsförbundet) genom att ge sitt 100% stöd till den spelare/medlem och klubbfunktionär i Mönsterås GK som vid ett tillfälle(19 JULI 2011) genomfört försök till grov misshandel av medlem/spelare i Mönsterås GK på Högemåla Golf:s golfbana, detta under tävlingsrond - kapitel 14, § 2, punkt 8, kommer att vara i fokus.
Bestraffning KAN ådömas den som enligt, Citat Kap14, § 2, punkt 8, "den som i anslutning till idrottslig verksamhet gjort sig skyldig till skadegörelse, utövat våld eller försökt utöva våld mot en annan person eller som har hotat någon".




7 kommentarer:

Anonym sa...

Hur länge ska vi vänta på denna episka artikel??

Bert sa...

Av taktiska själ väljer jag att vänta med den preannonserade artikeln tills dess att säsongen är över. Några Whistleblowers har gett mig info om vad jag har att förvänta mig från ett visst håll, måste därför vidta en del säkerställande åtgärder innan publicering.

Anonym sa...

Efterlysning...
http://gronakopingen.wordpress.com/2012/09/18/masterbloggare-gert-bulin/

Anonym sa...

När är schacksäsongen över?

Bert sa...

Schacksäsongen pågår året runt, det borde väl du Fo(å)nny veta!

Anonym sa...

Har du vidtagit de robusta trygghetsarrangemang du berör i föregående svar? Förefaller vara ”tough shit” du har att förtälja om?

Anonym sa...

Berätta sanningen nu Bert!