måndag 13 november 2017

RÅSNÄS HERRGÅRD HÖSTBILDER










6 kommentarer:

Jonny sa...

Du får sällan medhåll av mig för dina åsikter, men du är en jäkligt bra fotograf. Fina bilder.

Bert sa...

Tack Jonny, roligt att du gillar bilderna från Råsnäs. Bilder som läggs ut på "Blogger" kommer tyvärr inte helt till sin rätt då upplösningen som de visas i är låg. De bildvisningsprogram jag har på min dator ger märkbart skarpare bilder. Tyvärr är det en del rörelseoskärpa i några av bilderna, det beror på att jag har svårt för att stå helt stilla pga att mina fötter, knän och rygg har svårt för det statiska. Trots att jag har både tripod och monopod så är jag för lat för att ta med dem även fast jag vet att det skulle göra stor skillnad i bildkvalitet. Objektivet ifråga ett vidvinkelzoom är också gammalt och saknar bildstabiliseringsteknik, kameran är en 12 år gammal förhistorisk digital spegelreflex på 10 MP, så med den utrustningen använd av en gammal gubbe är kanske ändå bilderna att anse som rätt så hyfsade.


Du har vid något tillfälle skrivit att du gärna skulle vilja bo på en gammal herrgård, jag kan tänka mig att du inte skulle ha något emot att flytta in på Råsnäs Herrgård och njuta det härliga läget, så också jag.

Ang åsikter, jo vi är ju i det mesta av olika åsikt, men det är så det ska vara, du vet "där alla tänker lika tänks det inte alls".

Anonym sa...

Jätte fina bilder !!

Roligt att läsa att Jonny och Bert har något snällt att skriva om varandra *Ler*.
Ni kommer nog fira jul tillsammans.

Bert sa...

Tack "Anonym", trevligt att du gillar av mina bilder på Råsnäs Herrgård och dess omgivning!

Hahhaha, ja, jo, det tillhör sällsyntheterna att det jag lägger ut på min blogg får positiva omdömen. Möjligtvis har det hänt någon gång tidigare, också då ang publicerade bilder. Det övriga som jag publicerar i form av textmassa är inte ämnat att i främsta hand tillfredsställa ev läsare, avsikten är tvärtom, den att uppröra, göra mörkermän å dito kvinnor förbannade. Intentionen är också att då och då fungera som ljuständare med att ge info om sådant som MSM och lokala alternativmedia som exv Jonny på MB och GK:aren vill mörka och bortförklara av den anledningen att de inte tål att konfronteras med verkligheten, de väljer istället att predika utifrån det de TROR PÅ istället för att reagera med sunt förnuft och dito åtgärder som får effekt på det sjuka i det svenska samhället.

Citat: "Ni kommer nog att fira jul tillsammans"!
Nej, nej, det finns inte med på kartan, jag är ju "Ateist" och Jonny är ju djupt troende "Kristen" - att dela andra ismers högtider och sedvänjor med dessa ismernas troende och budbärare är det samma som att erkänna dem som rätta och sanna, NEJ TACK!
Dock är det ju så att jag vid julhelgen gärna äter svinskinka(sk julskinka) och andra då förekommande delikatesser oavsett vad de har för ursprung geografiskt å ismmässigt.

För övrigt ser jag det som ytterst märkligt och skamligt att det svenska folket och övriga Skandinaviska folk låter sig hunsas av gamla och nyimporterade "semitiska" religioner/ismer - inget annat än jävla dårskap är det!



Unknown sa...

God middag, Bert!
Jag vill berömma Dig för Dina fina bilder!

Raskt över till något dagsaktuellt :
Önskar Dig och de Dina: En GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!

Hälsningar!
Willy

Bert sa...

Hej Willy!

Stort tack för ditt positiva omdömme ang bilderna från Råsnäs Herrgård!

Det var ett tag sedan du var verksam som kommentarskrivare här, trevligt att du är tillbaka!

Jag tackar för din jul å nyårshälsning och önskar dig och dina närmaste
En GOD JULHELG och ETT GOTT NYTT ÅR!

Hälsningar //Bert