fredag 21 september 2012

Bloggen Gröna Köpingen

En ny gröngul(centerfärger) blogg med i huvudsak Mönsteråsanknutet material har startats upp under september detta år 2012. Vem/vilka som står bakom bloggen ges det ingen som helst info om, redaktören/redaktörerna är därmed helt klart av den fega kräkäckliga sorten svensk/svenska.
Har skummat igenom artiklarna som hastigast och har funnit att texterna är skrivna av person/personer som har lätt för att forma svenska ord till meningar å längre sammanhållande texter, alltså det är en eller flera personer som i sitt dagliga värv/arbete har skrivandet som huvudsaklig daglig syssla, troligtvis inom media, skola, myndighet eller annan administrativ verksamhet. Personen/personerna har med all säkerhet en akademisk bakgrund.

Efter en snabbanalys av texterna framgår det tydligt att skribenten/skribenterna mår riktigt illa av att en viss Herr "Gert Bulin" fortfarande bor kvar i här Monsteras, det har ju under lång tid gjorts idoga försök både från myndigheter som privatpersoner att göra livet så surt som möjligt för denne "Gert Bulin", bitvis har förföljelserna av "Gert Bulin" tagit sig samma uttryck och form som de förföljelser som drabbade judarna i 1920 - 40 talets Tyskland.
Den/ de skribenter som nu startat upp bloggen "Gröna Köpingen" har i sin presentation i Bloggportalen angett att de/den har intressen som Humaniora, politik, religion å samhälle, med de intresseområdena i fokus så framträder givetvis en alldeles speciell person som trolig redaktör för "Gröna Köpingen, ingen mindre än den ännu mer världsberömde å lokalt kände mästerbloggaren Fo(å)nny Expo Nisseson. Ja, jag vill inte till 100% utesluta andra för mig också tänkbara kandidater då det finns åtskilligt fler Monsterasare av den kräkäckliga sorten som namngivits i raden ovanför.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är Gert Bulin?

Anonym sa...

Hej!
Nu skall jag ta del av ovannämnda " blogg!" Måtte Du inte bli "utrotad" under tiden, Bert! Roligt att Du sätter fart med Ditt eget bloggande förresten!
Nu kom jag att tänka på framlidne Herbert Tingsten, som enligt egen uppgift verkligen uppskattade, som han formulerade det,"...ett uppfriskande gräl!"
Dessvärre är jag inte den typen, men man kan ju sitta vid "ringside!" (litet fegt?)
God fortsättning, Bert!

Jonny sa...

Jag är oskyldig Bert.Tyvärr, får jag väl säga. För bloggen var verkligen välskriven och rolig. Dock har du nog rätt i att det måste vara en van skribent, då språket är långt bättre än exempelvis mitt eget. Du får fortsätta spekulera. Själv hade jag inte ens sett bloggen förrän du nämnde den.

Anonym sa...

Hört FLERA rykten om att det kan vara den cyklande så kallade "Konstnären"

Anonym sa...

Vem är det?

Bert sa...

Tack för din kommentar Anonymous!

"Måtte du inte bli "utrotad" under tiden" skriver du, ja, det har ju under de senaste 12 åren samt även innan dess gjorts en del reellt/verkligt allvarliga försök till att avlägsna mig från planetens yta. Det har då och då via mail/e-post samt vid öga mot öga konfrontationer framförts verbala hädangångsönskningar, det senast nämnda från några av GRÖNA KÖPINGENS företagare utmed Storgatan. Har vid starten av min blogg annonserat om att berätta/skriva om de sammandrabbningar som skett med en del av GK-bodknoddarna, börjar kännas som att det är läge för att framföra dessa hätskt präglade händelser under den kommande hösten å vintern.

Minns mycket väl Herbert Tingsten, en lysande retoriker - ja, Herbert å jag är av samma åsikt vad det gäller att gräla med meningsmotståndare, en för kropp å själ mycket uppfriskande tilldragelse.

Bert sa...

Den av dig självpåtagna oskuldsglorian lyser inte med sitt allra starkaste sken, Jonny!
I ett av dina senare postade blogginlägg på Mönsteråsbloggen framför du din ånger över att du inte började blogga ANONYMT, att det då i samma veva startas upp en ny blogg(GK) med en anonym skribent/redaktör väcker givetvis berättigade misstankar.
Intresseinriktningarna som anges för GK i bloggportalen stämmer bra överens med dina, men visst, det finns säkert fler med de intressena och av din valör här i Mönsterås, ja, givetvis kan den anonyme redaktören befinna sig på en helt annan ort än Mönsterås.

Bert sa...

Jag har vid åtskilliga tillfällen konfronterat den mycket verbalt begåvade cyklande "Konstnären" angående eventuellt anonymt kommentarsskrivande.
Nej, för bövelen, har hans svar alltid blivit, att han nu skulle vara den gäckande anonyme skribenten på GK-bloggen bedömer jag inte som trolig utifrån andra kriterier än enbart utmärkt bra retorik. Dock minns jag att han "Konstnären" har berättat om sin PRAO-tid på Östran/Nyheterna, det var på den tiden(1970-talet)då Håkan Juholt var aktiv som bokstavsstaplare. "Konstnären" som tycks mig vara en s-trogen anhängare kan kanske ha fått hjälp med startandet och skrivandet av/i GK-bloggen av den nu mest för tiden sysslolöse, utstötte å snyftspaltkliometeromskrivne Håkan Juholt.