onsdag 29 september 2010

Kommentar till PMS-skribentens kommentar 2

UTEDASS HAN SUTTIT PÅ OCH UT...
PMS-skribenten har mycket riktigt rätt i att mitt skriveri omspänner betydligt fler variabler(16 st enligt PMS-S) än PMS-skribentens dito som i huvudsak bara omfattar, gärdsgårdsseriefotboll med smakomdömen om körv körv å körv ... från obyggderas stubbeåkrar till fotbollsplaner. Vidare, lokalhistoria om gamla missionshus, spökerier, utedass han suttit på och inte suttit på, tak han klättrat upp på och ramlat ner ifrån, enbuskepyromani, skolinbrott mfl otyg. Sist i hans torftiga ämnesflora kommer PMS-S stora livstrauma handlandes om djupa religionsgrubblerier då han uppger sig var lika nattsvart i ögonen som Ayatolla Khomeini var i sina mest perversa stunder. När PMS-S har hittat ut från det nattsvarta inåtvända försvarar han fanatiskt alla gudsreligioner, med prio No1: ju tokigare religion, desto mer försvarbar och existensberättigad.

MÄRKLIGT MEN ÄNDÅ HEMSKT ROLIGT
Trots allt, det är ändå märkligt men hemskt roligt och underhållande att en så högt utbildad person(doktorand i historia), en akademiker, nedlåter sig till att ordduellera med en i jämförelse nästan outbildad bloggskribent.
Anledningen till att PMS-S sänker sig så djupt kan säkert finnas i att PMS-S då känner sig tillräckligt säker på att avgå med segern för att under och efter ordbataljerna inhösta beröm nog för att han PMS-S med stolthet och nyfunnet råg i ryggen ska kunna visa sig ute på köpingen efter sin tidiga och snöpliga sorti från de akademiska högborgarna - av vad anledning, vet jag inte, men att avstå från en utstakad spikrak karriärväg till en statusfylld professur måste givetvis ha en högst märklig orsak.

ÄVEN EN IDIOT KAN LÄTT BLI PROFESSOR I HISTORIA
Måste berätta om ett tillfälle(ett av många tillfällen) under mitt KOMVUX-gymnasium studerande här i Mönsterås då jag lyckats reta gallfeber på en lärare, denne lärare undervisade i Naturkunskap och hade som huvudämne Biologi. Han LPG var/är som PMS-S akademiker och som sådana är de ju vana vid att bli trodda på och ses som auktoriteter, dock har jag aldrig intagit någon underdånig position när dylika mutationer försöker pådyvla mig deras åsikter.
Vad som exakt dryftades i ämnet Naturkunskap(som är vitt och brett)har fallit i glömska men jag minns att jag drog in historiska argument vilket till slut fick LPG att ilsket brisera i följande uttalande "även en idiot kan lätt bli professor i Historia, men definitivt inte i något naturvetenskapligt ämne".

Inga kommentarer: