torsdag 18 november 2010

Dålig serviceanda på STATOIL i M-ås

Hyrde igår en släpvagn på STATOIL i Mönsterås, detta för transport av 10 takstolar, ett 40-tal dörrblad samt en hel mängd av div andra prylar tillhörande mitt båthus. Vagnen såg helt ny ut varför jag utgick ifrån att den var i bästa skick och att det då bara skulle vara att koppla på och köra.
Efter sedvanlig funktionskontroll fann jag att bak och bromsljus inte fungerade varför jag gick in i butiken och påtalade felet för samma person/anställde som tagit betalt,lämnat ut kabel samt hänglåsnyckel till kullåset.

Den anställde(en hon)hävdade påstridigt att det inte var något fel på släpvagnens hö baklykta utan att det var fel på el-koppling på min bil, detta sade hon sig vara helt säker på. Den anställdes uppvisade övertygelse var av samma slag som religiösa fanatiker brukar visa upp när de hävdar att just deras tro är den enda rätta.
Den anställde(en hon)ville inte på något vis vara behjälplig med att fixa belysningsfelet eller ens ge mig en ny glödlampa så att jag själv kunde åtgärda felet. Istället stod hon där hon stod och flinade sitt allra mest hånfulla religiösa flin, det var som att det för denne anställde inte hade någon som helst betydelse om broms och bakljus var i funktion eller inte.

Betalar man hutlösa 339 sek för en dags/dygnshyra så ska givetvis släpvagnen vara funktionskontrollerad och satt i körbart skick innan den lämnas ut.



P.S. Först senare under dagen fixades felet och då personligen av den nye ägaren av STATOIL i M-ås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bert
Var i början av veckan inne på samma statoil som du,och skulle köpa en lampa till min service-bil.
H7 55w tror jag den hette,men nejdå sånna hade dom inte,eller var dom slut,kommer inte håg vad hon sa.
Men tänk om korven och hamburgarna tog slut på samma sätt,då finge dom ju slå igen till påfyllning gjorts,fast det får vi nog aldrig vara med om.
//Thommy Johansson

Bert sa...

Om KORV, HAMBURGARE och det övriga snabbmatssortimentet tog slut på KORVMACKEN STATOIL i M-ås vore det katastrof för STATOILKORVMACKENS ägare. Det är ur matvarusortimentet och div andra varor han STATOILKORVMACKENS ägare genererar det mesta av STATOILKORVMACKENS inkomster.
Bensin och Diesel och andra fordonsbaserade varor är nu och sedan lång tid tillbaka mera att betrakta som LOCKVAROR.
Säkert är det ett bra affärskoncept och kanske också en nödvändighet för att kunna erbjuda bilisterna drivmedel då förtjänsten på drivmedel är ytterst liten.
Det skulle fan i mig vara krav på att KORVMACKSÄGARE var tvungna att hålla ett brett standardsortiment av fordonsrelaterade varor och att personalen är hyfsat utbildade på lättare fordonsservice.