söndag 28 november 2010

P öppnar fönstret och skriker: GUD SER DIG!

HAHAHA, ett religiöst faenskap som bor i fastigheten mitt emot öppnade idag sitt sovrumsfönster för att skrikande meddela mig att "GUD SER DIG". Ja, vad kan det ha varit för en hemsk bestialisk verksamhet jag ägnade mig åt i dag som kan ha föranlett det religiösa faenskapet P att hota med att hans GUD minsann SÅG MIG göra något så otillständigt att det skulle väcka hans guds vrede.

Jo, jag gjorde något så hemskt som att jag skottade bort den snövall som plogats upp framför mina bilar den senaste veckan. Snön la jag på andra sidan vägen i den snövall som blivit efter plogningen av vägen, snön hamnade ungefär i höjd med P:s sovrumsfönster. Vid transporten av snön över vägen föll en del av snön ner på vägbanan, kanske 10-15%. Denna min enormt brottsliga verksamhet triggade den religiöse P att för en gångs skull lösgöra sig ur sina gardiners beslöjning.
När P slungat ur sig sin gudshotelse, frågade jag, vad har du P och din GUD med min snöröjning att göra, därefter bad jag honom att hålla käft och återgå till att beslöja sig med sina gardiner bakom stängt sovrumsfönster.

Jahahaha, ojojoj, vilken religiös sekttillhörighet kan då P vara tillhörig som skulle ha en så småaktig GUD som bryr sig om på vilken sida av vägen jag lägger den snö som hindrat mig från att ta mig ut från parkeringsplatsen. Inte för att jag kan påstå, att jag vet, jag misstänker dock att det är någon frireligiös sekt, typ pingstvänner, missionsförbundare, maranataner, livetsordare eller någon annan suspekt s.k. kristen sammanslutning som kan tänkas träta om vem av sekterna som har rätt bibeltolkning, av frågor, typ: på vilken sida av vägen ska en snöskottare placera den bortskottade snön. Skulle inte heller bli det minsta förvånad om de uppräknade sekterna i dagens tokreligiösa Sverige skulle få för sig att fråga: hur hade Muhammed löst en dylik tvistefråga?

För några år sedan när P var ute och cyklade på ishal vinterväg bar det sig inte bättre än att han cyklade omkull och blev oförmögen till att halleluja:a sig själv från sin position, som var liggandes på sin tjocka svullna mage. P låg där på vägen sprattlandes som en torrsimmande simskoleelev utan att kunna ta sig varken hit eller dit och framför allt inte upp, ståendes på fötter. Hygglig som jag är så kom jag P till undsättning genom att rulla honom runt på rygg och sedan dra upp honom i stående position.
Den religiöse P visade sig vara en otacksam faen, han gick iväg ledandes sin cykel utan att visa den minsta yttring av tacksamhet - ja, det är så de är funtade dessa de småskurna småaktiga religiösa!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, till låt mej storgarva & otack är världens lön. Han kanske f.ö hade levt ett syndfullt liv & inte fått syndernas förlåtelse, därav att han drattade omkull. Jora somliga straffar deras herre....

Bert sa...

Jo men visst, de är ytterst komiska de där oftast skenheliga religiösa pajasfigurerna.
P, har vad jag vet inte levt något syndfullt rövarliv som varit speciellt uppmärksammat. Men vem vet vad P har levt för liv i det fördolda, ja, det vet bara P och hans GUD.

Det har ute på byn sedan lång tid tillbaka ryktats om att ett svartbygge under mygelartade former ska ha blivit ett vitbygge.
Enligt hörsägen ska det någon gång under 1960 eller 70-tal ha fraktats en arbetsbod över isen till en ö i M-ås-viken. Arbetsboden förvandlas under åren som följer allt mer till en brädklädd sommarstuga med sadeltak samt att en större tillbyggnad sker. Har själv under årtiondena iakttagit/noterat den gradvisa förvandlingen från gråsvart arbetsbod till fullödig rödvit sommarstuga.
Kanske är det miljonerna som betalades vid försäljningen som nu gnager samvetet.

P.S.
Som jag redan påtalat i den här kommentaren så är berättelsen om svartbygget på ön något som florerat ute på byn de senaste 20-25 åren. Kanske att det bara är ren avundsjuka som ligger bakom detta ryktet.

Anonym sa...

Bert! Jag trodde du var medlem i
Jehovas vittnen.Men nu blir jag tveksam?.Vi kunde kanske ta någon bläcka i hop någon gång då?

Bert sa...

Annonym, jag har aldrig varit "medlem" i Jehovas Vittnen även om nära anhöriga är det, jag har alltid gått mina egna vägar. Du kan ju bemöda dig med att läsa vad jag skrivit om min person här på min blogg under rubriken "Om mig".

Vart har du fått detta troende om mig ifrån ifrån? Du verkar vara av samma sketna skrot och korn som åtskilligt många andra här i Janteisttalibanernas Mönsterås som är djup troende på(helst)illasinnade rykten eller lika djupt tror på sina egna ur sjukdom författade sanningar.
Som någon skrivit och sagt: utan skitprat om kompisen, grannen, sambon, osv så dör svensken, så och Mönsteråsaren.

I det i mångt och mycket talibanstyrdlika Mönsterås är det inte den enskilde personen som avgör, vad man är, eller inte är, tillhör något eller inte. Här i Mönsterås är man det man blir dömd av folkdomstolen till att vara och det på livstid. Den egna självuppfattningen och reellt faktaunderlag är utan någon som helst betydelse i Mönsterås.

Visst jag använder alkoholhaltiga drycker men bara för njutning, berusningen har ingen som helst lockelse på min person, så nej tack!
Och för den delen, vem fan skulle vilja dricka tillsammans med en som skriver under alias, "Anonym".

Asplundare sa...

Vad faen Bert! Det ser inte sämre ut än att du har fått Ignatius till granne! Spring genast över och kolla om han har en hund begraven, och om det i så fall finns ett kors med namnet REX på bakgården!
Jag avundas dig, vilken tillgång till granne!
Och du då, skriver som en gud, nu är jag på topphumör, det kan jag lova! E

Asplundare sa...

Aha! Nu har vi svaret på rullstolstecknet. Det måste ju vara handikappande att inte ens kunna hitta på ett alias! BÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Bert sa...

Det är nog bäst att jag inte berättar om fler grannar, du skulle bli helt olidligt sjuk av avund.

Jodu, mentalt handikappade anonyma kommentarskrivare finns det gott om - måste fråga, känner du någon person som arbetar som nattportier.

Asplundare sa...

Inte en enda. Det vore en nåd att stilla bedja om, att få jobba som nattportier. Hur så?

Bert sa...

Så, nattportier är ditt drömyrke. Ja, kanske inte ett så dumt yrkesval. Tänk att få betalt för att sova mest hela arbetspasset för att sedan utvilad kunna fortsätta till nästa arbete. Lärde känna några sådana nattarbetssovande filurer under mina två år som stamgäst på Scandic Hotell i Kungens Kurva. De berättade att de var mer eller mindre dubbelarbetande och oftast då på ytterligare något hotell eller inom något annat serviceyrke.

Du undrar varför jag frågar om du känner någon sådan np-filur: jo, du tipsade i någon av dina kommentarer under det gångna året om hotell Post i Oskarshamn som en möjlig källa ... ... .