onsdag 24 november 2010

Våldsamt fysiskt angrepp från MB-anställd i Tvättstugan

Idag blev jag våldsamt fysiskt angripen i tvättstugan på Hagagatan 3. Den person som angrep mig är anställd på det kommunägda bostadsbolaget Mönsterås Bostäder och har som en av sina arbetsuppgift att fixa fel på tvättmaskiner och den kringutrustning som styr betalning och val av tvättmaskiner och torkskåp osv.
Angreppet kom plötsligt i form av en tjurrusning där den MB-anställde under språng ger mig ett kraftigt slag/stöt mot bröstkorgen med bägge sina armar och händer. Jag vacklar bakåt av slaget/stöten och är nära att slå bakhuvudet i den bakomvarande väggen.
Den våldsamme MB-elektrikern avviker från brottsplatsen först efter det att min 82-åriga mor som befann sig i ett angränsande rum uppmärksammat att jag blivit angripen. Min mor rusar in och ställer sig emellan mig och den våldsamme angriparen som då som det ser ut, tveksamt avbryter ytterligare en attack.
Ja, man vet ju inte vad den MB-anställde kan ha tänkt sig ta till för tillhyggen, elektriker är ju oftast utrustade med div verktyg som skruvmejslar, tänger och oftast även en kniv, typ morakniv.

Tog efter attacken kontakt med den MB-anställdes chef, Calle Engström. CE informerar mig om att den MB-anställde varit svårt sjuk den senaste tiden, dock fick jag inget besked om det var en fysisk eller psykiskt sjukdom som den våldsamme MB-anställde drabbats av. Kan hända att den angripande MB-anställde blivit friskförklarad alldeles för tidigt. För min del kan jag bara beklaga att den tidigare sjuke MB-anställde inte vandrade vidare med sin sjukdom in i evigheten.

P.S. Den attackerande MB-anställde har tidigare i år med våld försökt tränga sig in i den lägenhet jag bor i, jag var tvungen att rent fysiskt mota ut den MB-anställde.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha ja, vilken jävla dålig ursäkt från bossen CE, det är helt okej att få utbrott & mer eller mindre göra sej även skyldig till hemfridsbrott. När nu personen uppvisar ett sådant här beteénde, ska denna tas ur tjänst för rehab, om det nu är möjligt eller helt avstängas. Vad finns för garantier för framtida utbrott.

Bert sa...

Det här är ju som sagt inte det enda tillfället som den MB-anställde visat prov på aggressiva handlingar riktat mot mig. CM låter mig förstå att han känner till att den MB-anställde har ett hett temprament men tar ändå den MB-anställde i försvar.

Den aktuelle MB-anställde(elektrikern) har tillsammans med ytterligare några MB-anställda bla receptionisten på Mönsterås Bostäder, i tal, i omskrivande meningar framfört förklenande omdömen om mig och min mor.
De MB-anställda har de senaste åren då kortterminalen i tvättstugan inte fungerat satt i system att anklaga mig och min mor för att vara de enda av Mönsterås Bostäders hyresgäster på Hagagatan som drabbas av detta felet, att kortläsaren inte läser av betalkortet.
Receptionisten och MB-elektrikern har då vi tagit kontakt med Mönsterås Bostäder för felanmälan framfört följande: "DET ÄR MÄRKLIGT ATT DET HÄR FELET BARA DRABBAR ER OCH INGA ANDRA HYRESGÄSTER, DET MÅSTE JU BERO PÅ NÅGOT, ER".
Vid mitt samtal med Carl Magnus Engström erkänner han att fel i tvättstugornas kortterminaler är vanligt förekommande, inte minst i kortterminalen på Hagagatan 3.
Den person som bokat tvättiden efter oss onsdagen 24/11/2010, en ung kvinna, boende i 3:an är topp tunnor förbannad när jag kommer ner i tvättstugan. Hon spyr sin galla över Mönsterås Bostäder av den anledningen att hon upprepade ggr inte kunnat genomföra tvätt då kortterminalen varit UR funktion.
Hon berättade att hon istället varit tvungen att transportera sin tvätt till sina föräldrar som bor en bit utanför Mönsterås.
MB-ELEKTRIKERN HAR ALLTSÅ FORTFARANDE INTE VID 16.00 DEN 24/11/2010 SATT UPP NÅGON SOM HELST INFO OM KORTLÄSARENS FUNKTIONSBORTFALL TILL DE SOM BOKAT TVÄTTID.
FY FAN, SÅ JÄVLA DÅLIGT SKÖTT!

Det tekniska system som styr betalning och val av tvätt å torkmaskiner i tvättstugan på Hagagatan 3 installerades för ca 10-15 år sedan och har till för några år sedan(2008) fungerat utan några som helst problem då jag och min mor har tvättat.
Kortterminalen(innehållande elektronik) som finns monterad inne i tvättstugan har givetvis under tiden tagit stryk av den fuktiga miljön i tvättstugan. Denna omständighet kan ju knappast vara okänd för de MB-anställda.
De MB-anställda väljer ändå av någon anledning(DOCK INTE OUTGRUNDLIG), att ge min mor och mig skulden för det funktionsbortfall som kort å maskinvalsterminalen allt oftare har drabbats av.

Den aktuella tvättdagen onsdagen 24/11/2010 var den aktuelle MB-elektrikern redan före vår tvättid i visshet om att kortterminalen var satt ur funktion, han hade själv ordnat så att man kunde tvätta utan att behöva använda kortterminalen (denna omständighet framkom först efter det att MB-elektrikern kommit till platsen efter det att vi gjort felanmälan.
Varför MB-elektrikern inte skrivit ett meddelande till de som hade bokat tvättid denna dag kan bara MB-elektrikern svara på - själv, kan jag inte se det på annat vis än att han MB-elektrikern medvetet undanhållit denna information allt för att få till den situation som uppstod.

P.S.
MIN MOR BLIR DENNA DAG AV RECEPTIONISTEN PÅ MÖNSTERÅS BOSTÄDER UPPMANAD ATT SKAFFA EN EGEN TVÄTTMASKIN.
KAN SÄGA ATT MIN 82:ÅRIGA MOR ÄR STARKT UPPRÖRD ÖVER RECEPTIONISTENS MER ÄN FRÄCKA UPPMANING.

Anonym sa...

Nästa gång du... din hund.