söndag 24 december 2023

EN GOD JUL OCH DITO FORTSÄTTNING ÖNSKAS "ALLA" MIN VÄNNER -- TILL MINA MÅNGA OVÄNNER - DRA ÅT HELVETE!

Ja, så var det då Julafton året 2023, aftonen bjuder på för dagen och helgen traditionell mat och dryck, allt från frukost till sena kvällen. Underhållning får jag via Tv, radio och div nätditon exv SWEBBTV mfl liknande samhällskritiska, granskande, ifrågasättande "alternativmedia" - trevligt att lyssna på folk som i det mesta har samma åsikter som jag själv. 

En trevlig händelse som helt plötsligt uppstod i närtiden var när jag stod vid charkdisken på ICA Algots förra veckan. En för mig helt okänd, eller i varje fall en person jag inte kunde känna igen som en tidigare bekant ställde sig jämte mig och sa "JAG HÅLLER MED DIG I ALLT". Jag blev till en början en aning konfunderad/undrande, "vem är han och vad menar han". Mannen upprepade "JAG HÅLLER MED DIG I ALLT", detta flera gånger varefter jag till slut frågade: läser du min blogg - manens svar: ja!

Det visade sig att mannen ifråga hade arbetat på samma mönsteråsföretag som jag, detta var i början av 1970-talet, alltså för ca 50 år sedan. Mannen berättade att han kom ihåg mig som att jag arbetade vid en av "Jiggborrarna". Tråkigt och retfullt nog kunde jag inte identifiera den här personen. På min fråga, vad heter du så blev han svarslös - jag kan förstå honom, han aktar sig noga för att bli identifierad då jag via min blogg framför åsikter som i PK - SVERIGE anses vara kraftigt anstötliga för den PK-trogna pöbelmassan och dessas folkföraktande anförare inom politiken och media mfl.

En annan trevlig händelse, inträffade idag, jag vann en pengavinst genom att "BETTA" på de vinnande numren på "POWERBALL USA", detta via "The Lotter.se" - vinsten hade förstås fått vara betydligt större än den blev, gärna då i storlek för den idag aktuella JACKPOTTEN på närmare SEX MILJARDER sek.

 

P.S. Stort tack till min för mig namnlöse åsiktsfrände, tack för ditt erkännande och samstämmande i hur illa det gått för det här landet, SVERIGE!- önskar dig en fin och trevlig julhelg med dito fortsättning!

Inga kommentarer: