torsdag 17 februari 2011

En mycket rolig historia från Varjager:s blogg

Nedanstående ytterst roliga och mycket träffande historia hittade jag på Varjager:s blogg som jag länkar till här på min blogg.


Fem kirurger diskuterar vilka patienter som är bäst att operera.

Den första kirurgen säger:
Jag gillar att ha revisorer på operationsbordet eftersom när du öppnar dem är allt inuti numrerat.

Den andre svarar:
- Jo, men du skulle pröva elektriker! Allt inuti dem är färgkodat.

Den tredje kirurgen säger:
- Nej, jag tycker verkligen att bibliotekarier är bäst, allt inuti dem ligger i alfabetisk ordning.

Den fjärde kirurgen menar på att:
- Vet ni, jag gillar hantverkare. Killarna har alltid förståelse när det blir några delar över i slutet, likaså när arbetet tar längre tid än vad du har lovat.

Den femte kirurgen tystar de tidigare med att hävda att:
- Ni har fel allihopa. Politikerna och cheferna här i landstinget är de som är lättast att operera. De har ingen hjärna, inget hjärta, ingen stake och inte någon ryggrad. Dessutom har de bara två rörliga delar, munnen och röven och det spelar ingen roll om du byter plats på dem.

Varjager

Källa: Varjager:s blogg

Inga kommentarer: