fredag 19 juni 2009

Båtplatsförfrågan på SALTOR


I början av veckan var jag på SALTOR det gamla sågverksområdet söder om Pataholm, anledningen därtill var att jag rekoniserade efter en ny uppläggningsplats för min båt.
SALTOR:s området är stort som minst sex fotbollsplaner, på området finns två virkeshangarer som Pataholms SK arrenderar, hangarena visade sig tyvärr vara fullbelagda och dessutom fanns det kölista på dessa platser. Eftersom området är stort och synbarligen inte används till något mer konkret än att tillfälligt lägga upp ris och grenar från skogsavverkningen på Strömserums Gods ägor så hade jag hoppats på att få hyra ca 100 m2 mark alldeles söder om och i anslutning till de nuvarande båthangarerna.
(För större bilder, vä klicka på bilderna).

Jag tog kontakt med ägaren till området, Baron T Rappe per Tfn, tyvärr visade det sig att han inte var intresserad av att hyra ut detta markområde - visst Baronen gör ju som han vill med det som är hans men jag måste ändå säga att har man så stora domäner i sin ägo som nu Strömserums gods omfattar så tycker jag att det var njugt av honom att inte vilja släppa till dessa ca 100 m2.
I samband med besöket tog jag en del bilder på det natursköna området, det är ett väldigt populärt område för oss naturälskare som oftast vandrar ut på halvön som sträcker sig ut i Kalmar Sund - området kan verkligen rekomenderas särskillt om man tar sig ut till den yttersta udden - kovarning utfärdas för de som inte gillar dylika varelser.




Vid infarten till området finns en förbudstavla för fordonstrafik, av vad jag kan förstå så är det knappast någon som bryr sig om detta förbud och har aldrig hört att markägaren beivrat detta fordonsförbud - bra Tomas!











































.

Inga kommentarer: