lördag 13 juni 2009

Första rundan på M-ås GK:s 9-håls bana




Bilderna visar, öv: klubbhus, ned: hål 1 från tee. (klicka gärna på bilderna för större bild).

I torsdags var det dags att spela Mönsterås GK:s nyinvigda 9-håls golfbana vid Högemåla gård.


Det är alltid spännande att gå ut på en bana man aldrig tidigare har spelat. Ovissheten inför vilka svårigheter som väntar skapar en lätt positiv nervositet inför första teeshot.


Eftersom jag spelade själv så spelade jag singel bästboll av två utspelade bollar. Hål 1, par 4:a, 300 m fr gul tee. I lätt motvind hamnade första driven på fairway ut till vänster mot slänten och platån, längd ca 180 m, andra driven placerade jag till höger på fairway och den gick lika långt eller kort som den första.

Första bollen spelar jag vidare med 29 gr hybriden, slår över platån och mellan ekarna som vaktar greenen, är inne på green på två slag, två puttar och gör par. Andra bollen som ligger ut till höger på FW spelar jag fram till straxt före bunkern och chipar sedan in bollen på green på mitt tredjeslag och hålar ut på mitt fjärdeslag, alltså, jag gjorde par på båda mina utspelade bollar, en bra början måste jag säga.


Hål 2, par 3:a, 146 m fr gul tee. Slår ut med min 23 graders hybrid rak in i vindögat landar med förstabollen på forgreen till höger om bunkern där den också stannar, andra bollen hamnar längst ut till vänster i bunkern. Chip och putt på förstabollen ger mig även på detta hål ett par. Andra bollen spelas ut till vänster ur bunkern, duffar chippen, tvåputtar och är i hålet på 5 slag, en dubblebogey.


Hål 3, par 4:a, 312 m fr gul tee. Har efter driverslagen ca 140 m in till green, andra slaget, tar även här 23 gr hybriden till hjälp och hamnnar straxt utanför bunkrarna, kort pitch in och tvåputt ger bogey på båda bollarna.
Fortsättning följer!





Inga kommentarer: