tisdag 21 juli 2020

SKYDDSVAKTER BEVAKAR KOMMUNALRÅDET - ÄLDREBOENDET ÅSHAGA SKYDDAS INTE MOT COVID-19 BESÖKARE

I förra veckan kunde man läsa i OT att det Centerpartistiska kommunalrådet Anders Johansson i M-ås fått ta emot div hot förmedlade via SMS, han har därför ansett sig vara tvungen att hyra in SKYDDSVAKTER för sin personliga säkerhet.

Märkligt är dock att de äldre personer som bor på Åshaga äldreboende här i Mönsterås inte har fått någon/några SKYDDSVAKTER då det i samma tidning, OT, några dagar senare rapporterats om att de äldre(på Åshaga) utsätts för rena mordförsöken av hänsynslösa anhöriga som inte kan acceptera att oanmälda besök inte kan tillåtas pga risk för medförd Covid-19. Tyvärr verkar det vara så att personalen ändå tvingas att släpa in de personer som likt förbannat propsar på att få besöka sina anhöriga oanmälda - kan tänka mig att hot har framförts till personalen. Så, är det någonstans som det behövs SKYDDSVAKTER så är det på äldreboendet ÅSHAGA i Mönsterås kommun.


MORDHOT MORDFÖRSÖK OCH HOT RIKTAT MOT MIG SJÄLV
 Att få ta emot hot om att ev bli utsatt för fysiskt våld är inte det trevligaste man kan bli föremål för - men, det är nu sedan länge en inte helt ovanlig företeelse i dagens Sverige och Mönsterås. Själv har jag fått ta emot ett antal verbalt framförda mordhot, detta mellan fyra ögon i realesituationer. Tre av dessa mordhot är framförda på Mönsterås Golf Klubb, dessa mordhot har dessutom föregåtts av händelser där fysiskt våld har riktas mot min person.

Jag har också fått motta hot från en anhörig till en fd moderat politiker, Dicksson, numera KD(Kristdemokraterna)i Kalmar).

Jag har vid ett antal tillfällen även fått motta mer eller mindre dolda verbala dödshot - ett sådant tillfälle var när jag läste en kvällskurs i Gymnasiesvenska kurs A och B(Kunskapslyftet) i slutet av 1990-talet. Det illa dolda dödshotet uttalades av läraren som höll i kursen, jag kallar honom för "Träsko-Lasse". Läraren ifråga var vid denna tidpunkt hobbypolitiskt verksam för FP(nu L).
"Träsko-Lasse var också enligt egen utsaga reservofficer, vilken grad nämndes aldrig, men kanske att även denne FP:are var en, reserv-Major.
Hotet ifråga kom som en läsrekommendation med direktadressering till mig, läraren redogjorde för div svenska författare och deras mest kända böcker, Selma Lagerlöf var en av dem. När läraren ifråga nämner Selmas bok, "KÖRKARLEN", säger han citat:"det finns speciellt en person här i klassrummet som borde läsa den här boken", samtidigt som han säger detta i citatet angivna lutar han sig åt vänster(han sitter vid katedern), denna kroppsansträngning genomfördes uppenbarligen för att kunna få ögonkontakt med mig då jag sitter bakom en annan elev. Mitt svar på Träsko-Lasses framförda dödshot blev, "jag har redan har läst den boken och det vid det förra tillfället då jag läste gymnasiesvenska A och B"(även den gången var det "Träsko-Lasse" som var lärare).

Off topic! Anledningen till att jag en andra gång, ca 5 år senare(slutet av 1990-talet) läste Gymnasiesvenska A och B var att "Träsko-Lasse ca 5 år tidigare underkände mitt Nationella prov. Underkännandet efter två terminers studier baserade "Träsko-Lasse" utifrån att jag på det n-provet med några få ord hade formulerat mig så att det kunde tolkas som att det framförda var mina personliga åsikter. Detta vaga subjektiva framfördes i en uppgift där det klart skulle framgå att det var ett reportage för en tidning. I ett reportage är det en dödssynd för en journalist att framföra ens det minsta lilla som kan tolkas som att journalisten/reportageskrivaren är subjektiv.
I detta fall är jag helt övertygad om att "Träsko-Lasse" utnyttjat sin ENVÄLDIGA "TOLKNINGSRÄTT" för att på SUBJEKTIVA grunder kunna fälla/underkänna mig. Denna min övertygelse är grundad i hur jag rent allmänt blev bemött av nämnde lärare, hans fru(lärare) och hans övriga lärarkollegor på Elgerumsskolan(Komvux), samt inte minst Skolledningen med Jan ES som rektor.
Nåväl, efter ytterligare två terminers(5 år senare) studier i hatämnet "Svenska" så blir jag godkänd, jag får betyget MVG för Ht och VG+++++ med nedskriven bortförklaring av läraren till varför jag inte fick MVG även för Vt).

FULLSKALIGT MORDFÖRSÖK
Jag har även blivit utsatt för ett fullskaligt genomfört fysiskt mordförsök på Hagagatan i Mönsterås skärtorsdagen år 2000, detta mordförsök resulterade i besök på akuten i O-hamn där också ett medicinskt rättsintyg på 1,5 A4 sidor skrevs ut, samt kompletterat med foton. Av de ca 14 foton som togs kom bara några stycken med i förundersökningesunderlaget som utredare Axelsson knåpat ihop på ett utstuderat miserabelt sätt, förmodligen var hon vägledd av förundersökningsledaren, Åklagare Olof Lönngren Kalmar Tingsrätt.
Det finns sådant iakttaget före, under och efter mordförsöket som klart indikerar att händelsen varit sanktionerad av den SVENSKA STATEN, DEN DJUPA SVENSKA STATEN samt den lokala varianten av THE DEEP STATE och dess sk "NYTTIGA IDIOTER".
De som främst har visat sitt gillande över det som skedde finns inom p-transporter privat och kollektivt. Det finns ett flertal personer ur just denna grupp som har ondgjort sig över min person vid ett flertal tillfällen ett antal år före det inträffade. Några av dem är omskrivna här på min blogg i separata inlägg.
Dock finns det fler som uppvisat ett sjukligt beteende efter det inträffade, exv den bodknodd på Storgatan som uttryckte sin grämelse över min existens när hon vid mitt besök i hennes butik ytterst besviket sa, citat:"lever du än".
En annan bodknodd på Storgatan kom med förslag på div självmordsalternativ, häng dig, dränk dig osv, bara försvinn så vi slipper se dig. Vid mitt uttåg ur den butiken fick jag ett knytnävsslag i ryggen, jag vänder mig om och utdelar en rundpall som får butiksägaren att sätta sig på arselet, i fallet drog han med sig mängder av kläder, han hamnade till slut under skohyllorna vars innehåll dunsade ner i huvudet på honom, ja vilken härlig syn - detta hände 1998 eller möjligen 1999.

AF EN STATLIG KRIMINELL FÖRNEDRINGSMYNDIGHET 
Veckan före det inträffade mordförsöket(framfört här ovan) så blev jag utsatt för ett djupt kränkande, förnedrande, ja, ett rent kriminellt övergrepp av anställda(politiskt verksam inom S) och en inhyrd konsult på AF här i Mönsterås(denna händelse har en klar koppling till mordförsöket nämnt här ovan). Detta av svenska staten iscensatta och genomförda kriminella övergrepp kom nära på att kosta mig livet vid två tillfällen inom ca en veckas tidsrum. Det är alltför svårt emotionellt att i detalj gå in på hur, men jag blev satt i en för mig näst intill övermäktig vanmakt inför det beslut som AF tog utan att ha det minsta stöd i svensk lagstiftning, samt ingen som helst annan grund att stödja sig på.
Alltså på AF i Mönsterås agerade man helt utanför vad som var deras kompetensområde och juridiska möjlighet - men i det rättsvidriga Sverige är allt möjligt, ävenså grova KRIMINELLA lagöverträdelser, detta möjliggjort om man tjänar och är sk "NYTTIG IDIOT" åt den OFFICIELLA SVENSKA STATEN I NÄRA SAMARBETE MED DEN FÖRBANNADE SVENSKA "DJUPA STATEN". Jag är starkt övertygad om att även företrädare för Mönsterås Kommun liksom dess version av "DJUPA STATEN" var eniga om genomförandet av det kriminella övergreppet.
Minns att det dåvarande kommunalrådet en tid senare i ON/ÖSTRAN framförde utan att ange någon orsak, att "inga felaktigheter hade begåtts på AF i Mönsterås" - detta uttalande kom efter det att jag hade tagit kontakt med en tjänsteman på M-ås kommun ang det inträffade ovan.

Det har också framförts önskningar om min snara bortgång från några av bodknoddarna som då hade sina butiker längs med Storgatan här i Mönsterås. Jag har också fått uppmaningar om att flytta ifrån Mönsterås, då det, citat:"skulle se bättre ut", uppmanats att inte göra mig hörd, inte synas osv.

En nu, fd domare vid Länsrätten här i Kalmar Län, Christer Abrahamsson, uppmanade mig primalskrikande vid ett Tfn-samtal, att, "FÖRSVINN UTOMLANDS om inte behandlingen passar". Anledningen till mitt kontakttagande med denne gaphals var ett "arbetsskadeärende" som av någon för mig "inte" outgrundlig anledning blivit fördröjt i åratal. Han inväntade helt klart att procentsatsen ang ersättning för arbetsskada skulle sänkas, och så blev det - ja, jag blev utan ersättning så som han  hade planerat.
 
Ja du, Anders Johansson, Kommunalråd i Mönsterås, de hot du har fått via SMS är bara peanuts i jämförelse med vad vissa andra kommuninnevånare har blivit utsatta för, detta med myndigheters och politikers goda minne och tysta samtycke!

FY FAN!

Inga kommentarer: