måndag 14 september 2020

AKTIV OOMBEDD DÖDSHJÄLP/DÖDSDOM I MÖNSTERÅS - ILLVILLIGT SKITPRAT - DIN FAR KUNNDE INTE BETALA SIN HYRA OCH AVGIFTER PÅ ÄLDREBOENDET ÅSHAGA

Vid mitt senaste besök på den frisörsalong jag gått till de senaste åren fick jag av frisörskan veta att min far under sin tid(2013 - 2015) som boende på Åshaga Äldreboende inte var solvent nog att betala för sitt Boende/Hyran, för Mat, Service och Omsorg. Alltså, frisörskan menade på att kommunens skattebetalare skulle ha fått gå in och betala resterande belopp via socialkontoret - inget är mer lögn och förbannad dikt än det.

Frisörsalonger är ju förstås den perfekta platsen att sprida lögner på, ja, illvilligt skitsnack rent av. Vem som framfört denna lögn till frisörskan meddelades inte och förblir förstås höljt i dunkel.
Jag kan tänka mig att den/de som framfört denna lögn om min far kan vara en eller flera negativt agerande personal(dåvarande) från Åshaga, Allegården, politiskt agerande tjänstemän arbetande i kommunhuset, politiker från Centern, Moderaterna och sossarna, Lions-medlem, dito Röda Korsare å Rädda Barnare. Lögnen kan förstås komma från vem som helst av de flitigt förekommande skitpratande innevånarna i Mönsterås som stör sig på mina åsikter och person, möjligen också störda på min fars dito, JV.
Jag antar att detta av frisörskan Ann framförda skitpratet om min döde far har ett samband och har uppstått ur det jag har framfört på min blogg där jag är mycket kritisk till tokgalenskapen massinvandringen och de enorma kostnaderna för nysvenskarnas liv och leverne här i Sverige(kostnad 20% av den svenska BNP:n(2019) eller ca drygt 1000 miljarder). 

Jag måste förstås framföra att jag tycker att frisörskans framförda påstående är oförskämt, ja rent av förnedrande. Att som anhörig få sådant skitprat framfört direkt i örat som en sanning av en person som man känt sedan länge, det suger och det visar på ett stort förakt för min person, ett förakt som jag under lång tid fått ta emot från en lång rad av Mönsteråsare - skit på dig Ann!
Detta mitt senaste besök hos frisörskan Ann blir också det sista ditot, tråkigt men nödvändigt!

Min fars inkomster, pension, livränta mm var tillsammans drygt 14000 SEK/mån netto efter skatt.
Kostnaden för att bo/hyra ett rum med toa på Åshaga var för boendet: 4639 sek/mån(2015).
Avgifter för Omsorg och Service var 1780 sek/mån.
Den ytterst USLA maten kostade 3400 sek/mån.
Totalkostnaden för min far per månad som boende på Åshaga Äldreboende i Mönsterås var det sista året 9819 sek/mån.
Således fanns det dryga 4000 sek kvar till övriga omkostnader för min far. Med detta ovan framförda kan jag dementera det av frisörskan framförda falska påståendet om min fars insolvens och påstått bristande förmåga att betala sina livsomkostnader under boendetiden på äldreboendet Åshaga i Mönsterås.
Jag kan också framföra att min far via min mor och mig alltid betalade sina räkningar i god tid till Mönsterås Kommun, mao det finns INTE en enda till min far eller oss anhöriga utskickad "Betalningspåminnelse" med avsändaradress Mönsterås Kommun.


P.S. Min far Erik Ingvar Juhlin dog i Juni 2015 av den anledning att man inte satte in den vattendrivande medicin som han var beroende av. Min far fick dö den sk SOSSEDÖDEN(KVÄVNINGSDÖDEN) vilket innebär tillfört MORFIN, SMÄRTSTILLANDE OCH LUGNANDE. Jag och min Mor var närvarande de sista minuterna av min fars liv.

Några veckor innan MIN FAR dog fick vi kallelse till ett möte med min fars Läkare Maria Sörensen och en närvarande Sjuksyster. Vid detta möte framförde Läkaren ifråga följande: CITAT:"JAG ANSER ATT DET ÄR DAGS FÖR Erik Ingvar Juhlin att DÖ NU". Jag framförde mina protester mot detta hennes uttalande och framförde att som läkare är det hennes uppgift att hålla min far vid liv så länge det går - mao DET ÄR INTE LÄKAREN MARIA SÖRENSENS ÅSIKT/TYCKANDE SOM SKA STYRA NÄR DET ÄR DAGS FÖR NÅGON ENDA EN AV HENNES PATIENTER ATT DÖ. Läkaren Maria Sörensen beslutar helt sonika enväldigt och mot min protest att det är dags för min far att dö, detta beslut är inget annat än en AVKUNNAD DÖDSDOM/AKTIV OOMBEDD DÖDSHJÄLP trots FRAMFÖRD PROTEST FRÅN MIG. Maria Sörensens framförda beslut genomförs genom att han inte fick den vattendrivande medicin han var beroende av, han fick dö kvävningsdöden(den sk sossedöden) om än att han inte var vid fullt medvetande de sista minutrarna av sitt långa liv, 91 år och fem månader.

Jag kan tänka mig att Läkaren Maria Sörensen var pressad av Mönsterås Kommuns ansvariga för demensäldrevården, det att se till att ett rum snarast blev ledigt då tillgången på dylikt boende var starkt begränsat. Ledtiden för ett demens/äldreboende i Sverige lär vara ca 18 månaders boende, därefter ska man helst var väck och borta för alltid.
Den kände äldreläkaren Yngve Johansson beskriver generellt den sista tiden i en svenskfödd persons liv som en av svenska politiker avsiktligt beslutad långsam, plågsam avlivning genom svält, överdosering av mediciner, avsiktlig skapad tristess, allt för att snabba på utrotandet av äldre och sjuka svenskar - FY FAN!


Inga kommentarer: