onsdag 6 maj 2009

95% TYCKER ILLA OM DIG

I måndags var jag på den båtklubb där jag har min båt uppställd sedan många år tillbaka. Har där byggt ett båthus (L= 15 m, H= 5,5 m, B= 5 m) med integrerat förråd och arbetsyta i däckshöjd akter om båten. Var där för att vårstäda och röja inför den förestående ... .

HAMNKAPTENEN
Denna dags besök var lik de flesta andra av mina besök på klubben, den nästan alltid återkommande välkomstceremonin av hamnkaptenen eller av andra skitviktiga medlemmar ur styrelsen var givetvis att vänta sig. Jodå, det dröjde inte så länge för än hamnkaptenen kom fram och började med sin sjukliga vana att framföra sin åsikt om min person.
Hamnkaptenen och en del andra imbecilla personligheter har bland annat den åkomman att uttala sig å andras vägnar (typiskt sosse och kommunist beteende). Hamnkaptenen påstår sig ha genomfört en populäritetsenkät bland klubbens medlemmar gällande min person. Hamnkaptenen ifråga hävdar att 95% av medlemmarna tycker väldigt illa om min person, de återstående 5% som till antalet blir 7,5 personer om medlemsantalet är 150 får man väl då anse vara min fanclub eller så har de svarat att de enbart tycker illa om mig. De 7,5 personerna med mindre illamående inför min person är för mig okända till namn och utseende, den enda person jag möjligtvis skulle kunna identifiera av de 7,5 är 0,5:an som måste vara den medlem som benäms som den,"lobotomerade rödtotten".
Det egendomliga med hamnkaptenens uppgift om de 95% illamående medlemarna är att jag inte har varit i kontakt med särskilt många av medlemmarna i denna båt, husvagns/husbils och älgjägareklubb för inbördes beundran, kanske har jag pratat med 10% av de ca 150 medlemmarna och detta räknat på de 15-16 år jag varit medlem.

I huvudsak har mina kontakter med medlemmarna inskränkt sig till de personer som varit valda till styrelseuppdrag och andra funktioner som är vanliga i en förening. Det verbala utbytet mellan mig och de skitviktiga i klubben har till 90% bestått av svordomar och otidigheter. Jag har också fått ta emot hot, det grövsta hotet jag blivit utsatt för på denna klubb var när en ilsken fd skut/pråmskeppare riktade ett av honom draget blankvapen (en kniv) mot övre delen av min kropp, han sa följande, "om du inte håller käft så".
Jag meddelade klubbstyrelsen det inträffade - svaret blev, att "det tar vi inte det minsta allvarligt på".
Man har också tagit till andra metoder i sin iver att försöka skrämma bort mig från klubben, som när man våren 2007 brände den brygga där jag haft lillbåten förtöjd.

DET HELIGA ARBETET
Jag vet och är klar över, att jag sällan blir omtyckt av de personer jag kommer i kontakt med. Orsaken till detta är med all säkerhet grundat i den svenska avundssjukan och svenskens trygghetsbehov av att mitt i allt skitprat om var och en i närområdet ändå ha något som i slutändan förenar och skapar gemensamhetskänsla - en måltavla/spottkopp att avreagera sig på.
Är man sen som jag inte rädd för att yttra mig om än det ena och än det andra så får man i sossestasiland garanterat fiender var man än gör entré.
En annan bidragande och kanske den mest bidragande orsaken till min ringa populäritet är att jag inte arbetat på snart 19 år och då ska man enligt gängse svenskt synsätt inte kunna äga vare sig det ena eller det andra eller som en svensk pamp nyligen uttrycke sig på en föreläsning, "för lata svin är marken alltid frusen".

SVENSSON
Men den goe arbetar och småföretagar svensson - den svenske hjälten, han som gärna arbetar svart, köper stöldgods, säljer smuggelsprit, super sig dyngrak varje helg, slår fru och ungar, fan vet vad SVENSSON mer gör med sina små barn och andras - honom ska det trots det varda givet allt.

4 kommentarer:

Jonny sa...

Det är ju helt sanslöst vad du råkar ut för otrevligt folk. Starkt att du orkar bo kvar på orten. Att inte ha ett lönearbete - det är förstås misstänkt och skamligt på en ort som Mönsterås.

Bert sa...

Att inte lönearbeta är av mönsteråsaren sett som en kriminell handling och som därför ska rendera straff.
Straffpåföljden har ett brett spektrum från skitord, och uppmaningar om att ta sig själv av daga till utförda mordförsök.

Att jag bor kvar här i moder Sveas brunhål beror på min personlighets kanske främsta särdrag: jag inväntar hämdens ljuva stund.

Jimmy sa...

Hejsan hittade via jonny.Två mycket bra blogggubbar.Jora har gjort tappra försök med bloggandet men gett upp.Mönsterås den hålan består av trångsynta människor,har själv bott där så jag vet hur en del är funtade & även elaka tungor finns där gått om.

Bert sa...

Tack för besöket Jimmy, alltid roligt om någon skriver en kommentar då det är väldigt sällsynt med sådana på min blogg.

Så du har gett upp bloggandet: får man fråga av vilken anledning.

När jag började blogga var jag inställd på att responsen skulle bli lika med noll då mönsteråsarna är ett introvärt släkte.
Men så är det nog på alla småorter, den sociala kontrollen binder både tunga och händer.

Var du nu än bor så får du ha det bra!