lördag 14 augusti 2010

MG



För megastorbild klicka 2 ggr på bilderna.
Bilderna är tagna men en Canon PowerShot S2IS, 5 MP.
MG Morris Garages, ett anrikt brittiskt sportbilsmärke som sedan en tid tillbaka tyvärr ägs av kinesiska NAC. MG:n på bilderna ser ut att vara i nyskick (nytillverkad)varför man kan misstänka att det är ett kinesbygge.
En av anledningarna till min misstanke om kinabygge är stjärnskruvskallarna som syns exv på instrumentbrädan och i rutramen mfl andra ställen.
Men visst, om än att det vore så, att det är en kinesbyggd MG, så är denna MG:n ändå en sevärd skapelse och säkert också en sportbil som många skulle vilja äga och köra.






2 kommentarer:

Innehållslös Pedal sa...

God afton! Fordonsregistret har meddelat mig att det rör sig om en MG av 1950 års modell. Fantastisk vagn, tycker jag, och fina bilder! Ägare är Hans Gottfarb, Stockholm, och han är bilens tredje ägare.

Bert sa...

Helt fantastiskt, en 60 år gammal bil i nyskick. Troligtvis är denna MG helrenoverad och säkerligen i bättre skick nu än när den levererades som ny 1950. Jag kikade in under framskärmarna och fann att framvagngsdelarna så helt nya ut, likaså undersidan av skärmarna.
Vad som saknas denna MG är den patina som ger info och känsla av att vara en veteran därav mina farhågor om kinabygge.
Men hur som haver, denna MG fröjdar de flestas öga och estetiska sinne, ett konstverk på fyra hjul är vad den är.