tisdag 1 september 2009

Tjyvar i tvättstugan

För några veckor sedan stals ett av mina 300 kronors neoprenknäskydd i tvättstugan. Tvättstugan är belägen i fastigheten Hagagatan 3 Mönsterås, har andvänt denna tvättstuga i ca 35 år och har under dessa år aldrig blivit av med något jag tvättat och haft på tork - inte förän nu!

Vem som stulit mitt knäskydd är givetvis svårt för att inte säga omöjligt att svara på då det är åtskilliga som har tillgång till tvättstugan. Det är ju också så att det finns en del hyresgäster som inte stänger dörren efter sig när de lämnar denna lokal så vem som helst kan ha varit där och tillskansat sig detta mitt knäskydd.
Vissa etniska befolkningsförändringar har dock skett det senaste halvåret här på Hagagatan varför misstanken har väckts om att stölden av knäskyddet har med detta att göra.
Visst, det finns andra personer i omgivningen man kan misstänka, sådana som jag vet har ont i sina knän och därför tyckt att de gott kan tjyva till sig ett av mina knäskydd då jag hade två.

Jag har avsikligt dröjt med att skriva om detta då jag hoppats på att knäskyddet skulle dyka upp så som det alltid annars har gjort med persedlar man glömt kvar i tvättmaskin, torkskåp, centrifug osv - men det är bara att konstatera att det nu finns tjyvajävlar även på Hagagatan i Mönsterås.

4 kommentarer:

Jonny sa...

Ja, tvättstugor är ett vågspel. Vi har visserligen en egen maskin sedan vi fick barn, men nyttjar ändå den stora ibland. Inget har blivit stulet, men däremot slarvar folk med att sätta upp tider. Därför kan det hända att de maskiner man bokat står och snurrar när man kommer dit.

Bert sa...

Det att maskiner är igång och är upptagna av andra på den tid man själv har händer någon gång då och då.
Kommer ihåg när en ung tjej snott en av tvättmaskinerna. Det var ca 30 min kvar av tvättprogramet när jag kom ner i tvättstugan, man blir minst sagt för... .
När maskinen stannat tog jag ut tjejens kläder och la dom i en kasse för omedelbar transport upp till Mönsterås Bostäders kontor på Storgatan. Precis när jag var på väg upp till MB med hennes tvätt så dök hon upp. Hon tyckte att det var helt ok att sno tvättid från mig men hon blev väldigt uprörd över att jag tänkt lämna hennes kläder till MB:s kontor.

Det går ju tyvärr inte att stänga av maskinerna och ta ut tvätten - ja, jo om man drar ut kraftkablen så stannar maskinen men det kan kanske då bli problem med progarmeringsdosan/kortläsaren vilket gör att man måste kalla på elektrikern vilket gör att det tar ännu längre tid att få tillgång till maskinen.

Jimmy sa...

Har själv fått både tid & tvätt förstört,numera egen maskin i pimplyan.

Bert sa...

Egen maskin vore inte fel, det är bara det att det finns inget utrymme för en sådan.