tisdag 10 februari 2009

Bredbandsbolaget kapar bredband

Igår kväll blev det mycket svordomar och ilskna Tfn-samtal till Bredbandsbolaget, en av Bredbandsbolaget anlitad tekniker var här i fastigheten och rotade i kopplingsskåpet vilket resulterade i att jag blev bortkopplad från Telia :s bredbandstjänst och digitaltv.
Resultatet blev att jag istället helt plötsligt var uppkopplad på Bredbandsbolagets hemsida där jag uppmanades att fylla i lösenord, kod och godkänna deras avtalsskrift om priser och avtalstidens längd angånde deras bredbandstjänst, så fräckt - nej, jag gick inte på detta piratknep.

Sagt och gjort igår kväll: Vad f... har dom helt fräckt kapat min uppkoppling till Telia sa jag högt och ilsket - ringer upp BrBol:s kundtjänst, här vet man inte det minsta om vare sig det ena eller det andra, den fjolliga donnan låter lätt road av den ilskne uppringarens ordval och röstläge - ja, det blir bara så!
Ringer upp Telia:s support där det finns mera kunnig personal, vi tar reda på IP-adressen till min dator via "Kör" cmd, ipconfig, det visar sig att jag har en mycket skum IP-adress som Telia-supportkillen uttrycker det, den visar sig vara ospecificerad, det går inte att se vem som delat ut IP:n. Vi försöker fixa ny IP-adress men det misslyckas - börjar lite smått tänka att det är nog SÄPO som är i den ospecificerade Ipn:s andra ände, ja vi vet ju hur intresserade/nyfikna makthavarna i detta landet är att få veta det mesta om vad som skrivs, talas och sms:as mm.

Idag kl 10:05 är jag åter uppkopplad till Telia efter att jag igår kväll och idag på morgonen ringt ytterligare några ilskna samtal till Bredbandsbolaget.
Anledningen till teknikerns besök var att det flyttat in en ny hyresgäst här i huset som valt Bredbandsbolagets tjänster.
Teknikern uppgav att han hade råkat korssluta några kablar vid besöket igår kväll, han skyllde på att det var alltför mörkt inne i trapphuset för att kunna se att koppla tåtarna rätt så han körde enbart på känseln i fingertopparna - ja vad säger man!
Nu är det inte första gången detta händer mig utan det är samma visa var gång det flyttar in någon ny hyresgäst och var gång blir man lika förb... , teknikern menade att jag nu hade fått munnen rensad från otäckheter för ett tag - ja, ja!

Bert

Inga kommentarer: