tisdag 17 februari 2009

Läst på Nätet om mig själv


Den 23 januari 2007 står följande (se bilder) att läsa på Tomas Jonssons Blogg och ute på nätet om man söker på mitt namn.

Anonym skriver... "Den anonyma kan inte dölas med fega alias, det är psykfallet Bert Juhlin från Mönsterås som återuppstått från de döda... en stund..."

Åtskilligt av liknande karaktär har upprepade gånger skrivits på Tomas Jonssons Blogg, Figeholmsposten och Vänsterpartiet Mönsterås hemsida om mig Bert Juhlin.

Har under resans gång varit i Tfn kontakt med Tomas Jonsson om detta, han menar dock att han inget har att invända mot det som skrivs. Han har heller inte tagit bort de införda inläggen utan låtit dem stå kvar.
Tomas måste härmed anses som ansvarig för det skrivna. Han Tomas har också i e-mail framfört att om jag fortsätter med mina skriverier så får jag skylla mig själv ... .
Detta är ju ett svar från en Kommunist så man förvånas ju inte!

Vad kan inläggsskrivaren mena med att jag uppstått från "de döda... för en stund...".
Jag är säker på att skribenten syftar på det mordförsök jag var utsatt för skärtorsdagen år 2000.
Jag var ytterst nära att stryka med när den palestinske torpeden först: försökte strypa mig, vid andra försöket: försökte knäcka min nacke upprepade gånger mot hans bils kofångare, ett tredje och sista mordförsök inleddes med att jag blev inhasad under bilens motor med huvudet före för att där få mitt huvud krossat. Jag kan tillägga att jag i inledningen av detta mordförsök fick en spark i skrevet med resultatet att jag för händerna till detta område varför jag lätt blev åtkomlig för en knytnäve i tinningen. Detta slag gjorde mig helt försvarslös då jag därav fick en nervförlamning med följd att jag inte kunde röra ett finger till mitt försvar under de påföljande mordförsöken, jag kunde inte heller skrika eller på något sätt göra mig hörd.
Mordförsöken avbröts av en person som hela tiden sett vad som utspelades på Hagagatan skärtorsdagen omkring kl 16:00 år 2000.

Inläggsskrivarens sista ord ..." en stund" i avslutningen av inlägget kan ju bara hänsyfta till att det som misslyckades ska upprepas.
Jag har via en småföretagare i Mönsterås verksam inom maskin och anläggning fått veta att dödshotet kvarstår.
Åklagaren Jan Lönngren från Kalmar ledde förundersökningen, denne Jan Lönngren kom fram till att inget brott kunde styrkas trots att ett gediget medicinskt rättsprotokoll fanns som underlag tillsammans med vittnesuppgifter.
Däremot spottade han Jan L ur sig att det borde vara jag som skulle åtalas och då tydligen för något som inte hade med mordförsöket att göra, han ville dock inte gå in på vad det skulle vara för något brott jag var misstänkt för.
Ja, så här kan det gå till i en stat där sossemakten precis som i en kommunist och diktaturstat har politiserat rättsväsendet.

Bert

Inga kommentarer: